K
Uutinen

KL: Katsojat myönteisiä tubettajien kaupallisiin kumppanuuksiin

Yhä useampi suomalainen seuraa tubettajien tekemää sisältöä. Päivittäinen tubettajien seuraaminen on kasvanut voimakkaasti etenkin 22–35-vuotiaiden keskuudessa, sillä katseluiden määrä on kaksinkertaistunut vuodessa. 15–25-vuotiaista peräti 92% katselee tubettajien tarjontaa vähintään silloin tällöin. Tutkimuksen suoritti videoverkosto Töttöröö Annalect, ja selvitykseen osallistui 2000 15–35-vuotiasta suomalaista.

Jopa 84% vastaajista suhtautui myönteisesti tai neutraalisti tubettajien kaupallisiin kumppanuuksiin. 18–35-vuotiaista vastaajista 84% kertoi voivansa ostaa tuotteen tai palvelun tubettajan suosituksesta, ja lähes puolet kaikista vastaajista kertoi tehneensä jo näin.

Töttöröön toimitusjohtajan Joonas Haataisen mukaan how to do -videoissa sekä testausvideoissa olisi suomalaisille mainostajille suuri markkinarako.

”Esimerkiksi katsojia palvelevia how to do -videoita on suomeksi vielä vähän”

Lue koko artikkeli täältä.

 

Lähde: https://www.kauppalehti.fi