K
Uutinen

Kotimaan digimainonta kohosi ennätyslukemiin

IAB Finlandin tiistaina julkaiseman tiedotteen mukaan vuoden 2017 ensimmäisen neljänneksen aikana digimainonta päätyi ennätykselliseen 32,3 prosentin osuuteen 256,4 miljoonan euron kokonaismediapanostuksista. Digimainontaan käytettiin yhteensä 82,7 miljoonaa euroa eli kasvua tapahtui viimevuotiseen verrattuna noin 10 prosenttia.

Suuret kansainväliset mediajätit Google, Facebook ja YouTube kahmivat 49,5 prosenttia Suomen digimediapanostuksista ja 16 prosenttia kokonaismediapanostuksista. Merkittävää kasvua tekivät etenkin Facebook, 37,6 prosentilla sekä natiividisplay-mainonta 45 prosentilla.

Lue koko juttu: http://www.marmai.fi/uutiset/digimainonnan-osuus-ennatyslukemiin-6647699